سه نان؛ هیچ دستی در کار نیست!

سیامک پورجبار مدیرخلاقیت این پروژه هم چنین بیان کرد: "شرکت سه‌نان در ابتدا تمایل داشت تا یک فیلم صنعتی تولید کند و با به نمایش درآوردن محیط کارخانه، بتواند امکانات و تجهیزات موجود را به مخاطب معرفی کند. اما از آنجایی که ما تمایل داشتیم برای این پروژه یک ارزش افزوده ایجاد کنیم، مذاکرات مختلفی را با صاحبان سه‌نان انجام دادیم. 
در واقع ما معتقد بودیم که نمایش صرف کارخانه برای مخاطبان جذابیت چندانی ندارد. ضمن اینکه سفارش ‌دهنده تمایل بسیاری به نمایش روند تولید نان بدون دخالت دست داشت. بعد از انجام مذاکرات فراوان با سفارش‌ دهنده تصمیم بر این شد که خواست اصلی سفارش‌ دهنده برآورده شود ولی اثر نهایی شکل خشک و صنعتی نباشد. ما سعی کردیم تا با تاکید بر موضوع بهداشت بالا و عدم دخالت دست در تولید نان، از منظر یک خمیر داستان را روایت کنیم. 

بنابراین بعد از بررسی‌های مختلف به این نتیجه رسیدیم که می‌توانیم خمیر را به شکل شخصیتی وسواسی و مضطرب معرفی کنیم که با موضوع دخالت دست بسیار درگیر است. همین موضوع ما را به یک فضای روانکاوی وارد کرد. در داستان ما حضور خمیر در کارخانه متداول به‌نظر می‌رسید اما استفاده از یک فضای روانکاوانه کاری ساختارشکنانه به نظر می‌رسید. به‌این‌ترتیب برای تاثیرگذاری بیشتر روی مخاطب آرزوهای خمیر از یک فضای ایده‌آل را به شکل رویای شبانه‌ی او به تصویر کشیدیم؛ رویایی که مصداق آن دقیقا می‌توانست کارخانه‌ی سه‌نان باشد. شعار تبلیغاتی هم دقیقا با توجه به همین مفهوم شکل گرفت: عدم دخالت دست. "هیچ دستی در کار نیست"، شعاری دوپهلو و کنایه‌آمیز که دو معنی دارد: معنی پوشیده‌ی آن بر در کار نبودن هیچ دسیسه‌ای دلالت می‌کند و معنی بارز و آشکار آن اشاره‌ای است به تولید نان صنعتی بدون دخالت دست. از آنجایی که مخاطبان این برند بیشتر افراد 25 تا 45 سال هستند می‌توانند به خوبی با این آگهی ارتباط برقرار کنند."

در ادامه امین زاهدی مسئول بخش رسانه‌ی این پروژه اضافه می‌کند: "با سفارش این پروژه به ما، تحقیقاتی را در بازار انجام دادیم تا از میزان شناخته ‌شدن این برند در بین مخاطبان اطلاعاتی کسب کنیم. اگرچه محصول از فروش خوبی برخوردار بود متوجه شدیم که مخاطبان شناخت زیادی از این برند نداشتند. بنابراین از آنجایی که با توجه به ماهیت کمپین تصمیم داشتیم با عامه‌ی مردم به عنوان مخاطبان اصلی ارتباط برقرار کنیم، تصمیم گرفتیم تا از رسانه‌ای با پوشش بالا استفاده کنیم. تلویزیون، سینما، تبلیغات چاپی در مجلات، رسانه‌های محیطی همانند بیلبوردهای اتوبان کرج و مازندران و منطقه‌ی لواسان به همین دلیل انتخاب شدند."


مدیر ارشد پروژه: کامیار ذوالفقاری
مدیر خلاقیت: سیامک پورجبار 
مسئول اجرایی پروژه: مریم شیخ الاسلامی 
مدیر پروژه در واحد رسانه : امین زاهدی‌‌‌‌‌ 

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

با نظرات سازنده خود ما را در بهبود هرچه بهتر کیفیت مطالب یاری نمایید.

عکس خوانده نمی شود

نظرات 0