بازپردازی تولید تیشرت سابلی میشن تولیدی پرچم اهتزاز ایران تولیدی پرچم رومیزی کشورها تیشرت سفید مردانه فروش تیشرت آستین بلند اسپان فروش لیوان حرارتی فروش لیوان سرامیکی فروش پازل فروش پرچم تشریفات ایران فروش پرچم رومیزی تبلیغاتی قیمت پرچم اهتزاز کشورها لیست قیمت دستگاه پرس حرارتی لیست قیمت پرچم لیوان سرامیکی رنگی با قاشق واردات لیوان سرامیکی پایه پرچم تشریفات خورشیدی پایه پرچم شکل تی پرس حرارتی صد در صد و پنجاه سانتیمتر پرس حرارتی چهل و پنج در پنجاه سانتی متر پرچم اهتزاز تبلیغاتی ساتن پرچم تبلیغاتی پرچم تشریفات ایران گلدوزی پرچم دستی تبلیغاتی پرچم رومیزی ایران جیر پرچم رومیزی خارجی پرچم مخروطی چاپ تیشرت آستین کوتاه چاپ دیجیتال پرچم اهتزاز آرم چاپ روی تیشرت چاپ روی لیوان چاپ روی لیوان سرامیکی سفید چاپ عکس روی تیشرت چاپ عکس روی فرش چاپ فرش چاپ لیوان چاپ لیوان جادویی چاپ ماگ تبلیغاتی چاپ پرچم چاپ پرچم رومیزی ایران
حتما بارها خودکار، کاغذ یادداشت، جاکلیدی و ...را به عنوان هدیه تبلیغاتی دریافت کرده اید. آیا می دانستید که این روش از تبلیغات یکی از موثرترین راهکارهای ممکن برای جلب نظر مشتریان و برخورد بومرنگی (برخوردی که بازگشت مشتری برای خریدهای آینده را تضمین می‌کند) با آنها محسوب می شود.

همانطور که قبلا نیز اشاره کرده ایم تبلیغات نقشی حیاتی و بی مانند در جریان تجارت و کسب و کار را برعهده دارد. از پخش کارت ویزیتی کوچک گرفته تا بزرگترین بیلبوردها و یا تیزرهایی از رسانه؛ صاحبان کسب و کار همواره تلاش می کنند تا کانال های ارتباطی خود با مشتریان را افزایش دهند. بدیهی است تا کالا یا خدمات شما تبلیغ نشود، مخاطبان آن نمی توانند نسبت به کیفیت و ارزشمندی آن اطلاعات مفیدی حاصل کنند. پس چنانچه اهمیت تبلیغات در دنیای کسب و کار را بپذیریم باید در راه بهره برداری از موثرترین شیوه های آن، زمان و هزینه صرف کنیم و امیدوار باشیم که این تلاش ها با افزایش رونق کسب و کارمان به بار می نشیند.

در این میان هدایای تبلیغاتی اهمیت بسیار ویژه ای دارند. اگر دقت کرده باشید هنگامی که وارد یک فروشگاه می شوید یک کاتالوگ یا حتی بالونی که آرم تبلیغاتی فروشگاه مذکور را داشته باشد برای شما و همراهانتان بسیار جذاب به نظر می رسد. حال اگر این هدایای تبلیغاتی چیزی مانند خودکار، جاکلیدی و یا یک دفترچه یادداشت باشد به مراتب جالب تر است و حتی زمینه ای را ایجاد می کند تا مشتری درخواست دریافت هدایا را داشته باشد! این حالتی است که احتمالا خود شما نیز در مقام مشتری نظیر آن را تجربه کرده اید.
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بازارپردازی به نمودی از بازاریابی که شامل جوایز و هدایا (اقلام بازارپردازی) می‌شود، ارتباط می‌یابد. یک ایستگاه پخش رادیو تلویزیونی یا سیستم کابلی، کالاهایی مانند تی‌شرت‌ها، کلاه‌های بیس‌بال و انواع بی‌شماری از سایر کالاهای بازارپرداز را که معرّف مرکز خدماتی بر روی آن‌ها نقش بسته است. هدیه می‌دهد، ایستگاه‌ها، این کار را به منظور حفظ محبوبیت خود در میان شنوندگان و بینندگان و هم‌چنین تبلیغ در بین سایرین انجام می‌دهند. کالاهایی که از محبوبیت بالایی برخوردارند سیلی از درآمد را نصیب رسانه‌ها می‌کنند. شبکه‌های پخش تلویزیونی و کانال‌های مخصوص وضعیت جوّی، از راه فروش کالاهایی که به آرم معرّف آن‌ها مزیّن شده، توانسته‌اند در این کار موفق باشند.

شبکه‌ها، ایستگاه‌ها و سیستم‌های کابلی، آگهی‌دهندگان بالقوه و خریداران آژانس‌های تبلیغاتی را با کالاهای سفارشی اهدایی اشباع می‌کنند تا نام مرکز خود را قابل رویت کرده باشند. دفاتر کار و منازل آن دسته از آگهی‌دهندگان که برای مدتی طولانی به ایستگاه آن‌ها سفارش می‌دهند از تقویم، فنجان‌های بزرگ قهوه‌خوری، خودکار و خودنویس، پوستر، ساعت، رادیو و هر آنچه می‌توانند داشته باشند، اشباع می‌شود، قصد ایشان از انجام این عمل، تحکیم ارتباطی مثبت و مداوم با آن‌هاست. هنگامی که بازارپردازی به سوی بینندگان و شنوندگان هدایت شود، به عنوان نمودی از «تبلیغات مخاطبان» تلقی می‌شود اما هنگامی که به سوی آگهی‌دهندگان میل کند، به نوعی از تبلیغات فروش تبدیل خواهد شد.

ایستگاه‌ها هم‌چنین کالاهای سفارشی و خدماتی خود را در ازای بهره‌گیری رایگان از بخشی از زمان‌ آن‌ها دریافت می‌کنند که در اصطلاح Tradeouts نامیده می‌شود. تاجران محلی نیز گاهی این گونه جوایز را به صورت سفرهای دریایی، صرف غذا در رستوران و خودروهای دست دوم در حد نو، ارائه می‌دهند و در عوض، نام خود را در زمان پخش مسابقات رادیو تلویزیونی بر روی آنتن می‌‏فرستند. ایستگاه‌های رادیویی، معمولاً ذکر نام آگهی‌دهندگان را با بلیط‌های کنسرت محلی مبادله می‌کنند. این کار هم برای تبلیغ‌کنندگان کنسرت و هم برای ایستگاه رادیویی کار مفیدی است زیرا از جوایز ارزنده‌ای برای اهدا به برندگان مسابقات خود برخوردار خواهند بود.

داگلاس آفرگوسن، سوزان تایلر ایستمن، رابرت آکلین
مترجم: بهمن امامی، مدرس دانشگاه و پژوهشگر ارتباطات