امروز: یکشنبه، 6 اسفند 1396

اسلاید شو

-
10/30 1396

تفاوت برند و لوگووقتي كه شما در مورد كلمه "برند" فكر مي‌كنيد، اين احتمال وجود دارد كه يك آرم یا لوگوی معروف را در ذهن خود متصور شويد، در حالي كه آيا مي‌دانید كه برند و لوگو دو معناي كاملا جدا دارند، حتي اگر اين روزها در خصوص اشاره به موارد مشابه به کار روند؟ 
طراح، توسعه دهنده و مولف، امبر لِی ترنر، در سال گذشته پیرامون بررسی تفاوت‌های بين آرم و برند مقاله‌ای روشنگرانه نوشته است. اگر شما علاقمند به برند و دیزاین هستيد، بايد حتما آن را بخوانيد.

"خلاف باور عموم، لوگوي شما همان برند شما نيست. لوگوي شما يك شناسه بصري ساده براي نشان دادن برندتان است. اين به معناي يك سيگنال سريع از به رسميت شناختن و اعتبارسنجي است."
به طور خلاصه، لوگوي شما در خدمت برجسته کردن كسب و كار شما و متمایز کردن شما از سایرین در رقابت است. همچنين بايد برانگيزاننده‌ي احساسات باشد و به صورت بصري، ویژگي‌های ممتازی كه مي خواهيد كسب و كارتان با آن مرتبط باشد را نشان دهد.
"برند شما مانند يك چتر همه‌ي كارهايي را كه انجام مي‌دهيد یا چیزهایی را که نمايش مي‌دهيد، شهرت شما و آنچه را كه در بازار قرار مي‌دهيد، پوشش مي‌دهد. باور كنيد يا نه، شما كسي نيستيد كه برندتان را مي‌سازيد؛ بلکه شما فقط روي آن تاثير مي‌گذاريد."

شايد برايتان عجيب باشد كه شما روي چيز به اين مهمي (برند) خيلي كم كنترل داريد. بر اساس تحقيقات ترنر، بازار جايي است كه برند شما شكل مي‌گيرد. تلاش‌های شما بايد در شکل‌گیری درك بازار كار از كسب و كار شما از طريق تغذيه اطلاعات و آن‌گونه كه شما مي‌خواهيد، تمرکز داشته باشد.
"لوگوي شما سيگنال‌هاي رواني را به بازار منتقل مي‌كند. اين راهي است كه شما مي‌توانيد از طرح لوگوي خود به منظور تاثير گذاري برندتان در بازار استفاده كنيد."
يك طرح لوگوي خوب و هويت بصري مناسب مي‌تواند به برجسته کردن برند شما در بازار به وسيله ارسال اطلاعات کاربردی كمك كند.
بنابراین باید دقت کرد آیا بر روی پرچم سازمان و شرکت خود برند را چاپ کنیم یا لوگوی سازمانمان را ؟

دسته بندی: وبلاگ
بازدیدها: 97 نظرات: 0 نویسنده: support

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود